Їх будуть встановлювати лише на підставі договору оренди. Інакше – демонтаж.
Про це повідомила пресслужба ЛМР, пише DailyLviv.com. У Львові впорядкують розміщення водоматів, поштоматів чи інших автоматів для продажу товарів або надання послуг. Відтепер їх будуть встановлювати виключно на підставі договору оренди.
Сьогодні на сесії Львівської міської ради затвердили Положення про оформлення права на оренду конструктивних елементів благоустрою для розміщення автоматів для продажу товарів (надання послуг). Цей документ допоможе впорядкувати розміщення поштоматів, водоматів та вендингових автоматів (дозволяють купувати товари або отримувати послуги, просто опустивши гроші або приклавши картку) у Львівській міській територіальній громаді.
Ця ухвала створює єдині правила гри для бізнесу, покращує естетичний вигляд міста, а також сприяє раціональному та ефективному використанню комунального майна. Йдеться про системне врегулювання питання використання елементів міського середовища для розміщення водоматів, поштоматів, тощо. Ухвала визначає порядок інвентаризації, погодження розміщення та встановлення орендної плати, а також передбачає поетапний перехід до оренди на конкурентних засадах.
“Ми провели серію зустрічей з власниками водоматів, поштоматів та інших автоматів. Ми слухали бізнес, проговорювали пропозиції з обох боків і шукали рішення, які працюватимуть для всіх.
Важливо було не просто впорядкувати міський простір, а зробити це так, щоби бізнес мав час адаптуватись і мав розуміння кожного наступного кроку. Тому і алгоритм, і терміни, і перехідні умови були напрацьовані спільно. Ми й далі будемо супроводжувати підприємців на цьому етапі”, – зазначає Інна Свистун, директорка департаменту економічного розвитку Львівської міської ради .
Районні адміністрації мають провести інвентаризацію конструктивних елементів благоустрою, на яких вже розміщені автомати, та подати відповідні матеріали до департаменту архітектури та просторового розвитку. На підставі цих матеріалів має бути затверджений Перелік місць для розміщення автоматів на перехідний період, який триватиме до 31 грудня 2026 року.
Далі підприємці, автомати яких увідуть до цього переліку, мають звернутися до управління комунальної власності для оформлення оренди, а також погодити схему розміщення з департаментом архітектури. У разі невиконання цих вимог місце автоматично виключається з переліку, а відповідний об’єкт підлягає демонтажу.
Під час перехідного періоду для всіх існуючих місць договори будуть укладатись без проведення аукціону, а для всіх нових орендарів буде діяти система проведення аукціонів в Prozorro.
Базова вартість оренди 1 кв. м конструктивного елемента встановлюється на рівні 208,8 грн з ПДВ. На 2026 рік ця сума буде коригуватися з урахуванням інфляції.
Підприємці, автомати яких були зафіксовані у матеріалах інвентаризації, отримають переважне право на участь в аукціоні щодо продовження оренди за умови запропонування найвищої ціни. Починаючи з 1 липня 2026 року, усі нові місця під розміщення автоматів надаватимуться виключно через відкриті аукціони.
Ухвала також передбачає, що у разі, якщо розміщення автомата здійснено поза межами затверджених переліків, підприємець зобов’язаний самостійно демонтувати об’єкт. В іншому випадку, демонтаж здійснюється примусово відповідно до Положення.