В даний час функціонують 116 блоків резервного живлення, які забезпечують стабільну роботу 152 зі 173 світлофорних об’єктів. Нові блоки з сонячними панелями доповнять цю інфраструктуру, підвищуючи її енергоефективність і стійкість.
Сьогодні, 9 жовтня, була змонтована перша система на одному з ключових вузлів — квазікільці на перехресті вулиць Шевченка, Левандівської та Залізничної. Вона надасть можливість роботи одразу двох світлофорних об’єктів — на вказаній локації та на перетині вул. Шевченка і Єрошенка. У випадку знеструмлення ці об’єкти зможуть функціонувати від 8 до 24 годин, залежно від потужності споживання, у той час як сонячні панелі забезпечать автономну роботу світлофорів протягом дня.
Три інші португальські системи будуть найближчим часом встановлені на світлофорних об’єктах на вул. Кн.Ольги та вул. Окружній.
«Ми встановили першу з чотирьох отриманих систем. Попередньо велась тривала комунікація з муніципалітетом Кашкаю, компанією InnoEnergy та португальським стартапом стосовно специфіки обладнання, яке необхідне для реалізації цього проекту. І сьогодні ми бачимо результат», — зазначив директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Олег Забарило.
«Це дозволить зробити систему світлофорів більш енергоефективною та стійкою в умовах відключень електрики. Ці системи є унікальними і сприятимуть економії електроенергії, дозволяючи світлофорам працювати завдяки сонячній енергії», — додав він.
Розробником систем є португальська компанія C2C New Cap, яка спеціалізується на екологічних електрохімічних рішеннях. Представник компанії Андре Монтферро підкреслив, що системи були спеціально адаптовані до українських погодних умов.
«Ми впровадили технологію, що дозволяє батареям працювати навіть взимку, а гнучкі сонячні панелі максимізують захоплення світлових променів і забезпечують стікання снігу», — зазначив Андре Монтферро.
Компанія InnoEnergy, заснована Європейським інститутом інновацій і технологій, долучилася до організації співпраці та підтримує стартапи в сфері відновлювальної енергетики.
Заступниця директора Львівського бюро євроінтеграції Юлія Катинська розповіла, що команда звернулася до своїх партнерів у мережі інноваційних міст Європи з проханням допомогти знайти необхідне обладнання.
«На наш запит відгукнулися колеги з муніципалітету Кашкая та компанії InnoEnergy, які допомогли знайти стартапи, готові створити спеціалізоване обладнання. Фінансування також надали партнери з Schréder, які оплатили доставку систем», — зазначила Юлія Катинська.
Співробітництво в цьому напрямі триває, і до нього приєдналися голландські партнери, які погодилися безкоштовно передати ще 10 подібних систем.
Керівник ЛКП «Львівавтодор» Микола Власюк наголосив, що зараз спільно з Бюро євроінтеграції та міжнародними партнерами працюють над залученням додаткових одиниць такого обладнання.
«Нам потрібно ще двадцять таких систем, щоб кожен світлофорний об’єкт мав окремий блок безперебійного живлення. Чим більше таких блоків буде встановлено для кожного об’єкта, тим легше буде всім учасникам дорожнього руху», — додав Микола Власюк.
Крім технічних переваг, португальські системи також виконують соціальну функцію. Компанія C2C New Cap раніше організувала конкурс дитячих малюнків серед учнів однієї з шкіл, результати якого були розміщені на системах, перетворюючи їх на яскраві арт-об’єкти, які нагадують водіям і пішоходам про безпеку.
Фото: ЛМР