У Львові готуються кардинально змінити модель фінансування системи е-квитка. Що буде з тарифами

Відповідний проєкт ухвали мають розглянути на пленарному засіданні у четвер.

Про це інформує пресслужба ЛМР, пише DailyLviv.com. 

У Львові планують змінити модель фінансування роботи електронного квитка. Відповідний проєкт ухвали мають розглянути на пленарному засіданні у четвер. Документ передбачає, що частину витрат на обслуговування системи оплачуватимуть перевізники, а не виключно місто, як це є зараз. Зміни не вплинуть на пасажирів, йдеться лише про внутрішні фінансові процеси між оператором е-квитка та транспортними підприємствами.

Як пояснює директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило, наразі всі витрати на функціонування системи — оплата праці контролерів, еквайринг, обслуговування хмарного середовища та інші супутні послуги — повністю покриваються з міського бюджету. У новій моделі передбачено, що частину цих витрат поступово почнуть оплачувати перевізники — як безпосередні бенефіціари роботи е-квитка.

«Завдяки впровадженню е-квитка місто вперше отримало правдиві дані про пасажиропотік, а перевізники — чесний та облікований виторг. Після перегляду тарифів у червні фінансові можливості перевізників суттєво зросли — і це дає підстави для переходу до гібридної моделі фінансування системи е-квитка.

Ми пропонуємо, щоб частину витрат, які зараз покриваються виключно з бюджету міста, перевізники почали оплачувати самостійно — зі свого виторгу. Якщо перевізник отримує кошти за проїзд, логічно, що саме він має оплачувати послугу зі збору цих коштів оператору системи — «Львівавтодору». Місто й надалі фінансуватиме частину витрат, однак наше завдання — поступово зменшити навантаження на бюджет. 

Водночас наголошую: для пасажирів нічого не зміниться, тарифи залишаються чинними, тож мешканці не матимуть додаткових витрат», — зазначив Олег Забарило.

Посадовець додав, що таке рішення — планове. І ще весною в процесі перегляду тарифів з перевізниками проводили численні наради, де обговорювали поступове відходження від практики повного фінансування з міського бюджету. Зокрема, враховуючи, що бюджетні кошти сьогодні повинні спрямовуватися на важливіші цілі, як-от підтримка ЗСУ.

Додамо, у Львові послуги з перевезення пасажирів надають 8 перевізників: левову частку на ринку займають комунальні підприємства – АТП-1 та Львівелектротранс.

Нагадаємо, у Львові безготівкову оплату за проїзд у транспорті запустили  спочатку у тестовому режимі у червні 2023 року, а потім на всьому транспорті – з 11 грудня 2023  року. Завдяки електронному квитку місто вперше отримало статистику поїздок, а перевізники — чесний та облікований виторг. Відтак це дало змогу суттєво оновити транспорт, покращити маршрути, підвищити зарплати водіям, збільшити надходження податків до бюджету. Водночас кількість скарг на якість перевезень у Львові зменшилась майже вдвічі.



Джерело