У Львові до кінця року облаштують 17 км нової веломережі

Роботи відбуватимуться на 34 ділянках.

Фото: Роман Балук


У Львові до кінця цього року облаштують 17 км нової веломережі. Загалом роботи відбуватимуться на 34 ділянках, які забезпечують важливі сполучення для велосипедного руху та потребують мінімальних затрат на реалізацію.


Як повідомили у пресслужбі ЛМР, одна з таких локацій, де ведуться роботи з облаштування велодоріжки, — на Сихові, біля кіноцентру Довженка. Як зазначив голова Сихівської райадміністрації Андрій Зозуля, зараз тут проводять ремонт пішохідного простору, зокрема, щоб зробити його доступним для маломобільних людей, і було прийнято рішення в межах цих робіт облаштувати також велодоріжку.


«На цій ділянці водоканал замінив вкрай аварійний водопровід і не було сенсу відновлювати старий благоустрій, тому ми прийняли рішення відновити його, але вже з облаштуванням велодоріжки. Ми бачимо, що дуже багато мешканців Сихова користуються велосипедами, самокатами, бо це зручно і швидко. А оскільки наш район є найбільшим у Львові, то маємо потребу розбудовувати велоінфраструктуру», — зауважив Андрій Зозуля.


«Ця двостороння велодоріжка, яку ми робимо на запит мешканців, буде з’єднана з збудованою велодоріжкою на вулиці Сихівській і далі плануємо продовжити її вздовж проспекту Червоної Калини у напрямку Сихівського мосту. Ми розуміємо, що кошти зараз є обмежені, бо пріоритетним є фінансування та підтримка Збройних сил, тому шукаємо такі методи розвитку велоінфраструктури, які будуть менш затратними, при цьому дадуть найбільший результат», — пояснює Орест Олеськів, заступник директора департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури з питань розвитку велосипедної інфраструктури.


Відтак, за його словами, на 2025 рік розроблено дорожню карту розвитку велосипедної інфраструктури у Львові, яка передбачає облаштування веломережі загальною протяжністю 17 км, що становить 12% до наявної велоінфраструктури Львова. Роботи відбуватимуться на 34 ділянках.


Вже реалізовано роботи на 12 ділянках загальною довжиною 3,4 км:


  • вул. Старосольських — контрсмуга і велокоридор;


  • вул. С. Бандери (від вул. Коперника до вул. Дорошенка) — велодоріжка суміщена з тротуаром;


  • вул. Авіаційна — велосмуга та смуги безпеки;


  • перехрестя вул. Городоцька — вул. Патона — двостороння велодоріжка з тротуаром;


  • кільце вул. Кульпарківська — вул. Наукова — велодоріжка з тротуаром;


  • вул. Кульпарківська — доріжка для пішоходів і велосипедистів;


  • пр. Червоної Калини — перехрестя з вул. Кос-Анатольського — двостороння велодоріжка з тротуаром;


  • вул. Віденська — зустрічна велосмуга та велокоридор;


  • вул. Липинського біля будинку №11 — велодоріжка з тротуаром;


  • вул. Миколайчука (від вул. Липинського до вул. Лінкольна) — доріжка для пішоходів і велосипедистів;


  • доріжка від вул. Липинського до вул. Лінкольна, вздовж будинку №6а — доріжка для пішоходів і велосипедистів;


  • поточний ремонт велодоріжки на вул. Липинського.


У процесі реалізації ще 8 ділянок загальною протяжністю 4,2 км:


  • перехрестя вулиць Коперника — Сахарова — Вітовського — велосмуга, велопереїзди;


  • вул. Героїв УПА — велодоріжка з тротуаром;


  • вул. Володимира Великого (від вул. Стрийської до вул. Янева) — двостороння велодоріжка з тротуаром;


  • кільце вул. Володимира Великого — вул. Княгині Ольги — велодоріжка з тротуаром;


  • перехрестя вул. Любінська — вул. Виговського — велодоріжка з тротуаром;


  • вул. Городоцька (від вул. Кульпарківської до вул. Смаль-Стоцького) — пішохідно-велосипедна доріжка;


  • вул. Стуса — велосмуга;


  • пр. Червоної Калини — перед Центром Довженка — двостороння велодоріжка з тротуаром.


Найближчі кроки — облаштування ще 14 ділянок загальною довжиною 9 км:


  • вул. Лукіяновича — вул. Грабовського — пішохідно-велосипедна доріжка;


  • вул. Словацького — велосмуги в обидва боки;


  • перехрестя вул. Городоцька — вул. Виговського (біля Мотозаводу) — велодоріжка, велосмуга;


  • вул. Князя Романа — велосмуги;


  • вул. Пластова — велосмуги;


  • вул. Голубця — вул. Дріжджова — велокоридори;


  • вул. Руфа і вул. Чернігівська — велокоридори;


  • вул. Джорджа Вашингтона — велодоріжка;


  • вул. Литвиненка — зустрічна велосмуга;


  • вул. Панаса Мирного — велосмуги;


  • вул. Козельницька — велосмуги;


  • завершення проєкту облаштування велосмуг на шляхопроводі на пр. Червоної Калини;


  • вул. Городоцька (від вул. Сухої до вул. Кондукторської) — велосмуга;


  • вул. Варшавська (від пр. Чорновола до вул. Заозерної) — велосмуги.


«Основний акцент ми робимо на тих проєктах, які дозволяють з’єднати наявну велоінфраструктуру, яка була збудована до 2022 року, тобто до повномасштабного вторгнення, в єдину мережу. Переважно це невеликі ділянки 200 метрів, десь 50 метрів, які з різних причин не були зроблені, і тепер ми знаходимо прості методи, щоб їх реалізувати.


Наприклад, у центрі міста, на вулиці Коперника, ми вирішили просто намалювати фарбою велодоріжку, бо недоцільно витрачати там великі кошти, але таким чином можемо розмежувати транспорт і вказати, що тут може їхати велосипедист», — додає Орест Олеськів.


Облаштування нових велосмуг є досить важливим напрямком для міста. Адже це не просто вагомий компонент міської мобільності, він також виконує важливу функцію реабілітації для постраждалих від війни та ветеранів.


«З часу повномасштабного вторгнення росії в Україну роботи з облаштування велоінфраструктури фактично не проводилися. Однак ми усвідомлюємо, що розвиток велоінфраструктури — це важливий напрямок, який потрібно розвивати. Велосипед — не просто засіб пересування, він має важливу роль у реабілітації постраждалих від війни та ветеранів.


Тому у 2023 році була прийнята нова програма розвитку велотранспорту Львівської громади на наступні 10 років — до 2033 року. Цього року ми розпочали цей процес. І що важливо, для облаштування нових велосмуг та велокоридорів ми шукаємо такі рішення і обираємо ділянки, які перш за все дозволять об’єднати наявну велоінфраструктуру у єдину безперервну веломережу. Також продумуємо варіанти, які дозволять виконати роботи без значних фінансових затрат», — підсумовує Орест Олеськів.


Усі роботи здійснюють в межах поточних ремонтів доріг і тротуарів. 


Нагадаємо, станом на січень 2025 року протяжність велосипедної мережі Львова становила 138 км. У 2023 році в місті затвердили нову Програму розвитку велотранспорту, яка передбачає подальший розвиток веломережі. Загалом до 2033 року у Львівській громаді планують облаштувати ще не менше 150 км доріжок та смуг для велосипедистів.






Джерело