фото умовне
Протягом січня–квітня 2025 року більше 122 тисяч рейсів на півночі Європи стикалися з труднощами, пов’язаними з GPS та супутниковими системами. Виникнення перешкод обумовлено установками на території росії. Цю інформацію наведено у спільному звіті, що готувався Швецією, Фінляндією, Естонією, Латвією, Литвою та Польщею, повідомляє «Економічна правда».
Країни підкреслили, що подібні інциденти становлять серйозну загрозу для міжнародних рейсів. Найбільш критичною ситуація була в квітні: майже 43 тисячі рейсів у регіоні (27% від загальної кількості) втратили навігацію, а в окремих зонах цей показник перевищував 42%.
Перешкоди проявлялися у підміні даних та блокуванні сигналів, через що системи літаків визначали неправильні координати або тимчасово відмовляли. У деяких випадках збої усувалися лише після посадки в кінцевому аеропорту. Загалом проблеми торкнулися літаків 365 авіакомпаній.
«Ми оцінюємо ситуацію як критичну, оскільки кількість збоїв продовжує зростати і не зменшується», — висловив думку керівник відділу Шведського транспортного агентства Андреас Хольмгрен.
Експерти визначили кілька основних джерел сигналів, що заважають авіаційній навігації. Вони розташовані в Калінінграді, Санкт-Петербурзі, Смоленську та Ростові.
Авіаційні органи Європи видали попередження для пілотів і рекомендували авіакомпаніям підвищити заходи безпеки під час польотів.
Нагадаємо, 1 вересня літак з президенткою Єврокомісії Урсулою фон дер Ляєн приземлився в болгарському місті Пловдив, коли навігаційні системи зазнали збою, і екіпажеві довелося використовувати паперові карти.