ФОТО: EXPLORER.LVIV.UA
Співробітники Державного бюро розслідувань завершили слідство щодо російського бізнесмена Ігоря Чуркіна, якому закидають організацію незаконного заволодіння нерухомістю ЗАТ «Завод комунального транспорту» (раніше Львівський автобусний завод). Обвинувальний акт вже направлено до суду.
Слідство з’ясувало, що у 2005 році Чуркін очолив наглядову раду підприємства, що надало йому можливість ухвалювати рішення про відчуження майна. У 2008 році він організував передачу восьми об’єктів нерухомості власним комерційним структурам, при цьому підлеглі підробили фінансові документи, що дозволило олігарху уникнути витрат і фактично заволодіти частиною приміщень заводу.
Подібний механізм він використав і у 2016 році – цього разу через підроблене судове рішення, яке слугувало підставою для незаконної передачі ще частини майна підконтрольним компаніям.
Загальні збитки компанії оцінюються у понад 367 млн грн.
Чуркіну інкримінують підробку документів та привласнення майна в особливо великих розмірах (ч. 3 ст. 27, ч.ч. 2, 3, 4 ст. 358 та ч.ч. 2, 3 ст. 27, ч. 5 ст. 191 КК України). Йому загрожує до 12 років ув’язнення з конфіскацією майна.
Нагадаємо, що завод комунального транспорту, де розташований головний корпус ЛАЗ на Стрийській, 45 у Львові, а також низка інших приміщень та обладнання у кузовному, механіко-обробному, арматурному та складальному цехах, були визнані банкрутами ще у 2014 році. Напередодні, у 2013 році, Ігор Чуркін, колишній власник заводу, розпочав вивезення обладнання на Дніпровський автобусний завод (Кам’янське), залишивши у Львові лише виробництво тролейбусів і туристичних автобусів.
26 травня 2014 року Державна виконавча служба України винесла ухвалу про арешт майна заводу-боржника. Пізніше будівлі заводу були виставлені на аукціон. Також завод зупинив виробництво у Львові та Кам’янському.
У лютому 2016 року банкрутований ЛАЗ придбали дві юридичні особи з Києва. Восени 2017 року у львівській міській раді почали досліджувати ситуацію з закупівлею автобусів ЛАЗ напередодні Євро-2012. Тоді комунальному перевізнику Львова виділили 20 млн грн за борг ЛАЗу.
З огляду на борги міста перед заводом, на всі комунальні автобуси накладено арешт у жовтні 2017 року. Пізніше відділ примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції оголосив 160 автобусів комунального «АТП-1» у розшук, а поліції було наказано їх затримувати. У вересні 2018 року з’явився сайт, котрий оголошував про відновлення роботи ЛАЗу, проте нової продукції від заводу так і не було випущено. Міськрада створила ще одне АТП, щоб передати автобуси туди і звільнити їх від арешту. Територіальне управління юстиції у Львівській області стягнуло з рахунка «АТП-1» 24 млн 642 тис. грн.
У 2020 році ТзОВ «Львівські автобусні заводи», яке перереєстрували в Кам’янському, визнали банкротом. У 2023 році Господарський суд Дніпропетровської області схвалив план санації підприємства ЛАЗ.
Згідно з цим планом, до банкрутуючого підприємства був залучений інвестор – ТзОВ «Львівінвестактив», який зумів погасити борги ЛАЗ, вливши у компанію 82 млн грн і закривши борг, визнаний судом, в розмірі 178 млн грн. У грудні 2023 року ТзОВ «Львівінвестактив» отримало мажоритарну частку, яка становила 57,58%. Після цього суд зняв арешт з майна ЛАЗ у Києві та Львові.
У кінці 2023 року новим власником компанії стала компанія івано-франківського забудовника Андрія Луцького «Львівінвестактив». Заміщення відбулось під час процесу санації (фінансового оздоровлення).
Андрій Луцький, згідно з аналітичними даними платформи YouControl, є підприємцем та учасником ТзОВ «Компанія «Благо», а також президентом і співвласником приватного вищого навчального закладу «Університет Короля Данила».
У 2024 році компанія Луцького звернулась до ліквідатора ЗАТ «Завод комунального транспорту» з пропозицією допомогти відновити платоспроможність компанії шляхом санації (фінансового оздоровлення) та висловила готовність повністю погасити показники заставних та інших кредиторів.
В кінці вересня кредитори підприємства підтримали запропонований план санації, мета якого – припинити банкрутство та частково перепрофілювати діяльність ЛАЗу.
Нагадаємо, що в міській раді коментували ситуацію із землею колишнього ЛАЗу після того, як там з’явився новий власник.
Заступник міського голови з питань містобудування Любомир Зубач зазначив, що на території колишнього ЛАЗу Львівська міська рада не передбачає жодної житлової забудови – ні багатоповерхівок, ні апартаментів.
Вся площа в 56 гектарів, зайнята колишнім Львівським автобусним заводом, є землями комунальної власності. Кілька років тому виконавчий комітет ЛМР визначив, що на території ЛАЗу можуть бути лише об’єкти виробничого та громадського призначення з науковими та освітніми функціями.
_____________________________________________________________________________________