Прийом громадян здійснюється за чергою — попередній запис не вимагається.
Кожен громадянин України має право звертатися до органів влади з запитами, пропозиціями та скаргами. Це право гарантоване Конституцією України та іншими правовими актами. Про це нагадує Міністерство оборони України, зазначаючи DailyLviv.com.
В Міністерстві оборони України питаннями звернень опікується Управління по роботі зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації. Спеціалісти цього підрозділу підтримують реалізацію прав громадян на звернення і урахування думок суспільства при підготовці управлінських рішень.
Для швидкого та ефективного розгляду звернень важливо дотримуватись певних правил їх оформлення та подання. Міністерство оборони надає роз’яснення, як це робити.
Що таке звернення громадянина?
Звернення – це викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги до Міністерства оборони: пропозиція (зауваження) – це звернення, в якому містяться поради та рекомендації щодо діяльності, а також думки про регулювання суспільних відносин.
Заява (клопотання) – це звернення громадян з проханням про сприяння реалізації їх прав та інтересів, закріплених в Конституції та діючому законодавстві, або повідомлення про порушення законодавства чи недоліків у діяльності відомства.
Клопотання – це письмове звернення з проханням про надання особі відповідного статусу, прав або свобод.
Скарга – це звернення з вимогою про відновлення прав і захист законних інтересів громадян, що були порушені діями або бездіяльністю, рішеннями відомства або його посадових осіб.
Звернення до Міністерства оборони можуть подавати як громадяни України, так і іноземці, що легально перебувають на території країни.
Військові та правоохоронці також мають право подавати запити до відомства, але лише з питань, що не пов’язані з їх службовими обов’язками.
Як правильно оформити звернення до Міноборони
Належне оформлення звернення прискорює його розгляд. Є кілька важливих вимог, дотримання яких підвищує ймовірність передачі запиту до відповідного підрозділу.
За формою подання звернення бувають:
– індивідуальні або колективні;
– письмові або усні.
Письмове звернення можна надіслати поштою (письмове) або електронною поштою (електронне). Важливо включити до такого звернення такі дані:
– прізвище, ім’я, по батькові;
– адресу проживання;
– суть звернення;
– особистий підпис та дату;
– електронна пошта – для електронного звернення.
Електронне звернення є різновидом письмового. Для дотримання вищеописаних вимог при надсиланні електронною поштою обов’язково додайте відскановану або сфотографовану копію звернення з вашим підписом.
Також слід зазначити, що для електронного звернення електронний підпис не є обов’язковим.
Без наведених відомостей документ вважатиметься анонімним і не підлягатиме розгляду.
Куди надсилати письмові звернення?
Письмове звернення, підготовлене на папері, слід надіслати за адресою: проспект Повітряних Сил, 6, м. Київ, 03049.
Електронні звернення приймаються на адресу для електронної кореспонденції: zvernmou@post.mil.gov.ua. Після отримання звернення йому буде присвоєно реєстраційний номер.
Також звернення до Міністерства оборони можна подавати через Урядовий контактний центр.
Для цього:
– зареєструйтесь на платформі ukc.gov.ua;
– натисніть «Створити звернення»;
– оберіть питання «Гаряча лінія Міноборони»;
– чітко й стисло опишіть суть звернення, прикріпивши необхідні файли;
– натисніть «Відправити звернення».
Після реєстрації ви зможете відстежувати хід розгляду у своєму особистому кабінеті.
Куди відправляти усні звернення?
Усне звернення можливо подати телефоном або під час особистого прийому.
Контактні телефони:
1512 – «гаряча лінія» Міноборони;
1545 – Урядова «гаряча лінія»;
+38 (044) 284 1915 – Урядова «гаряча лінія» для дзвінків з-за кордону (відповідно до тарифів оператора зв’язку);
Особистий прийом громадян проводить фахівець Управління по роботі зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації. Громадська приймальня працює за адресою: вул. Грушевського, 30/1, м. Київ, 01021.
Запис не потрібно, прийом здійснюється за чергою. Громадська приймальня працює:
– понеділок-четвер: 09:00-18:00;
– п’ятниця: 09:00-16:45.
В умовах воєнного стану діють посилені заходи безпеки. Доступ до будівель відомства обмежений. Під час повітряної тривоги консультації призупиняються.
Усним зверненням також присвоюється реєстраційний номер.
Який порядок розгляду звернень громадян?
Стандартний термін розгляду звернень – до одного місяця з дня їх отримання. Якщо питання просте й не потребує додаткового вивчення, відповідь надається протягом 15 днів.
В окремих випадках термін розгляду може бути продовжено до 45 днів. За певних умов, зокрема звернення осіб, які мають пільги, розглядаються в пріоритетному порядку.
Не підлягають розгляду:
– анонімні звернення без зазначення обов’язкових реквізитів;
– повторні звернення з того самого питання, що вже було вирішено раніше;
– звернення, що містять наклепи, образи та заклики до ворожнечі.
Звернення з образливим змістом можуть бути кваліфіковані як правопорушення й підлягають відповідальності згідно з законом.
Якщо ви вважаєте, що ваші права були порушені під час розгляду звернення, можна звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:
– електронна пошта – hotline@ombudsman.gov.ua;
– адреса для кореспонденції та особистих звернень – вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;
– телефон «гарячої лінії»: 0(800) 501 720.