«Чому місто викликає таку ненависть? Львів протестує проти нової скульптури в центрі»

Скульптура “Давид” на проспекті Шевченка / Фото: Павло Гудімов

На проспекті Шевченка в центрі міста оголосили про встановлення нової скульптури під назвою «Давид». Це один із творів, що з’явився на вулицях в рамках Тижня скульптури, як повідомив куратор Павло Гудімов.

«Сьогодні на проспекті Шевченка в рамках фестивалю встановили твір німецького художника Георга Вольфа «Давид». Неймовірно цікаво слухати думки перехожих, які зазвичай виявляються дуже різними. Цю ініціативу висунув Гаральд Біндер, який відкрив у місті культурний центр Фабрика повидла», – зазначив він.

Раніше ми інформували, що в рамках Тижня скульптури в місті встановлять також й інші твори.

Під дописом з’явилися різні коментарі – як на підтримку, так і проти нової скульптури. Дехто вважає, що, аби її зрозуміти, необхідно мати певні знання в мистецтві. Інші зазначають, що це складна візуальна метафора, і було б доцільно, щоб сам митець її пояснив.

Журналіст Роман Онишкевич також зазначив у Facebook, що на цю скульптуру можна подивитися з трьох різних перспектив:

«Навмисно розмістили її за сто метрів від, прости Господи, пам’ятника Моцарту-сину, щоб на фоні Давида той виглядав шедевром і з нього нарешті перестали сміятися. У такий спосіб мера підтримує боротьбу з пияцтвом. Бо, якщо п’яний це побачить – подумає, що вже в пеклі, і від страху надумає змінити своє життя…»

Андрій Салюк, координатор проекту «Лицар», також прокоментував:

«Сумно за місто… Свого часу влада категорично відмовилася дозволити встановлення копії Лева Лоренцовича, як історичного символу шляхетності. Тепер же без докорів совісті постаменту встановили «символ молоді» на місці ганебного стовпа, а тепер ще й «шибеницю» на проспекті Шевченка.»

Заступниця директора департаменту гуманітарної політики ЛМР Христина Процак пояснила концепцію «Давида» Георга Вольфа: «Це не просто біблійна ілюстрація. Це метафора сміливості, гнучкості й сили духу. Про того, хто менший, але готовий до боротьби, про того, хто долає велетнів не масою, а характером».

Вона зазначила, що сталь, яку митець залишив «живою» та нефарбованою, нагадує:

  • іржа – оксид заліза, той самий елемент, що надає крові її колір.
  • Життя іноді виникає у шорсткостях, неспокої та відкритості до стихій.
  • Світло, що проникає через отвори конструкції, підсилює відчуття руху й дихання.

«Давид – це символ свободи та мужності, які дозволяють малому перемогти велетня», – зазначив автор.

Не менш важливо зауважити, що починаючи з моменту повномасштабної війни, мистецький простір зазнав значних змін, театри, які роками показували однакові програми, відкрили двері для нових і неформальних творців; куратори шукали можливості продемонструвати те, що не просто шокує, а й відходить від очікуваних жанрів традиційних музеїв.


З приводу питань по сайту та реклами звертайтесь на info@hsc.lviv.ua | Увага! Адміністрація сайту не несе відповідальності за розміщений контент на сайті, весь контент було взято з відкритих джерел. | Seattle News від ThemeArile