У Львові почнуть зміни на одному з найскладніших перехресть

Йдеться про перехрестя Сахарова, Вітовського та Коперника.

фото: твоє місто


У Львові планують впорядкувати перехрестя вулиць Сахарова, Вітовського та Коперника. Під час представлення нового проєкту 26 червня, на якому було «Твоє місто», йшлося про облаштування велоінфраструктури, розширення тротуарів та ліквідацію паркувальної кишені, яка викликала активні дискусії серед мешканців. 


Роботи проводять у межах завершення реалізації проєкту «Lem Station», який передбачає облаштування велоінфраструктури. Як пояснив Орест Олеськів, заступник директора департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури з питань розвитку велосипедної інфраструктури, це одне з найскладніших перехресть у місті, яке потребує впорядкування через хаотичне паркування і конфлікти між різними учасниками руху.


Ініціатором нової схеми організації руху стала ГО «Львівська асоціація велосипедистів». За словами представників міста, це унікальний випадок, коли громадська організація розробила схему, погодила її з відповідними структурами й передала на реалізацію місту.



Орест Олеськів зазначив, що попередня інфраструктура була застарілою й не враховувала велосипедистів:


«Раніше просто не думали про велосипедистів. Тепер ми формуємо безпечне середовище для всіх учасників руху».


На Коперника розширять тротуар і ліквідують кишеню


На вулиці Коперника тротуар розширять, а паркувальну кишеню ліквідують. За словами Олеськіва, вона створює небезпеку для руху:


«Згідно з правилами дорожнього руху, там усе організовано неправильно. Через кишеню не було зрозуміло, це зупинка, стоянка чи тротуар. Водії паркувались і через це велосипедисти й самокатники об’їжджали їх по тротуару, заважаючи пішоходам».



Деякі мешканці виступили проти такого рішення. Один із них нагадав, що звертався до міста:


«Мені письмово відповіли, що пріоритет – пішоходи. А автомобілісти не люди? Парковка там нікому не заважала. Я живу поруч і не розумію, навіщо знищувати кишеню»– заявив чоловік і запропонував зробити змішану зону: знак «паркування заборонено» до пішохідного переходу, а далі – дозволити стоянку.


У відповідь директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило зазначив:


«Дійсно, у 2006 році в плані передбачався паркувальний майданчик. Але за останні роки не було жодного договору, який би її легалізував. Там завжди було стихійне паркування. Два автомобілі, які стоять у кишені, заважають сотням людей щодня. Це рішення про ліквідацію є збалансованим».



Інша мешканка наголосила, що після ліквідації не буде де зупинитися людям з інвалідністю. На це Орест Олеськів відповів, що поблизу є житлові вулиці з можливістю паркування, доріжки будуть доступними для маломобільних груп населення, а екстрені служби мають право зупинятися й на проїжджій частині.



Водночас представник ГО «Зручне місто» Юрій Тер-Арутюнян закликав не лише ліквідувати кишеню, а й облаштувати зелений громадський простір:


«Це завантажене перехрестя. Там вузький тротуар, забагато машин, тому маємо створити якісне середовище для пішоходів – зелень, кисень, комфорт».


Він також запропонував відсунути велодоріжку від пішохідного переходу, щоб люди не чекали прямо на велосмузі.


Пропозицію про озеленення підтримали. До осені представники Галицької РА та громади планують облаштувати лунки для висадки рослин і визначити, скільки нових дерев та кущів можна додати.


Що ще планують у межах цього проєкту


Окрім самого перехрестя, у межах проєкту передбачені додаткові заходи на прилеглих вулицях, спрямовані на покращення доступності для пішоходів, велосипедистів і маломобільних мешканців.


Перехрестя з вулицею Нечуя-Левицького


Цей перехід мають зробити доступним для людей з інвалідністю. Тут планують замінити бруківку на кам’яне мощення.


«Ми беремо приклад з того, як облаштовано перехід на перехресті вулиць Київської – Коновальця. Там подібна ситуація – трамвайна колія, пішохідний перехід і складний рух. Але завдяки пониженню і доступному покриттю перехід став комфортнішим»– зазначив Олеськів.




Вулиця Сахарова


Тут облаштують спільний перехід для пішоходів і велосипедистів, який вимостять каменем. Наразі тут заважає високий бордюр і частина паркану.



«Маємо понизити бордюр і частково демонтувати паркан. Повністю прибрати його не дозволять, але навіть часткове відкриття зробить простір доступнішим»– пояснив Олеськів.



Вулиця Героїв Майдану, Лукіяновича та Вітовського


На цих ділянках з’явиться велосипедний перехід поруч із пішохідним, а стару бруківку замінять на доступне, рівне мощення, що відповідає стандартам безбар’єрності.





Що стосується трамваїв


На перехресті застосують нову технологію викладання трамвайних колій, яка дозволяє зменшити шум і вібрації, а також зробити поверхню між рейками більш комфортною і безпечною. Як зазначив Орест Олеськів, цю технологію застосують на вулиці Миколайчука.


Етапи роботи


Перший етап передбачає такі зміни в організації руху:


  1. Перекриття парного боку вул. Нечуя-Левицького.

  2. Перекриття парного боку вул. Вітовського.

  3. Обмеження руху трамваїв на виділених смугах по вул. Сахарова.


Зміни в русі трамвайних маршрутів:


  • Маршрути №4 та №9 курсуватимуть у напрямку вокзалу через площу Ринок – вул. Коперника – вул. С. Бандери.

  • Маршрут №3 тимчасово призупинять. Натомість підсилять автобусні маршрути.


 


Термін виконання робіт – 3–4 дні.


Другий етап передбачає такі зміни в організації руху:


  1. Перекриття непарного боку вул. Нечуя-Левицького.

  2. Перекриття непарного боку вул. Вітовського.

  3. Обмеження руху трамваїв на виділених смугах по вул. Сахарова.


Зміни в русі трамвайних маршрутів:


  • Маршрути №4 та №9 курсуватимуть у напрямку від вокзалу через площу Ринок – вул. Коперника – вул. С. Бандери.

  • Маршрут №3 тимчасово призупинять. Натомість підсилять автобусні маршрути.


 


Термін виконання робіт – 3–4 дні.


Площа перед «Lem Station»


Представник «Lem Station» повідомив, що на площі перед простором також планують впорядкувати територію. Після зупинки облаштують велодоріжку, яка з’єднає передню частину простору біля ангарів і буде продовжена вздовж вулиці Вітовського. Безпосередньо перед ангарами створять загальнодоступну пішохідну зону.



Один із мешканців звернув увагу, що наявна велодоріжка на площі «Lem Station» є односторонньою. Під час брифінгу представники міста пояснили, що проєкт двосторонньої велодоріжки не передбачали, оскільки орієнтувалися на існуючу інфраструктуру. Як зазначили, «станом на зараз працюємо з тим, що є. Мусимо виходити з реалій».


Тож наразі облаштують односторонню велодоріжку без додаткового відокремлення від пішохідної частини. Водночас сподіваються у майбутньому здійснити комплексне перепланування території.


Також зупинку трамвая №3, пов’язану із простором «Lem Station», облаштують з урахуванням вимог доступності для маломобільних людей, зокрема встановлять зручне мощення та павільйон очікування.



У зворотному напрямку – в бік аквапарку – також створять зупинку відповідно до чинних норм інклюзивності. Водночас через обмежений простір павільйон очікування там, ймовірно, не встановлять, однак передбачать якісне мощення для зручності пасажирів.



До слвова, перехрестя перебуває у зоні відповідальності Франківської та Галицької районних адміністрацій. Усі роботи з облаштування медіаторів, дорожніх знаків та іншої інфраструктури профінансують ці районні адміністрації, однак суму, яка для цього необхідна, під час представлення проєкту не назвали. Натомість на території простору Lem Station витрати на облаштування покриє сам простір.


Анастасія Лаврук


Фото: Твоє місто, Google Maps


Скриншоти із відео






Джерело