Фото: Віктор Гальчинський
З 31 серпня 2025 року польський приватний залізничний перевізник SKPL – z pasji do kolei завершує рейси на маршруті Рава-Руська – Варшава і залишає український сегмент ринку залізничних перевезень. Про це інформував член правління ГО «Лінія 102» Віктор Гальчинський у Facebook.
«SKPL став першим польським залізничним перевізником, який не побоявся виконувати рейси до України під час повномасштабної війни. У 2023 році компанія розпочала співпрацю з Укрзалізницею на цьому маршруті. Пасажири часто висловлювали незадоволення комфортом дизель-поїздів, призначених для коротких відстаней, проте це компенсувалося дотриманням розкладу та низькою вартістю квитків».
Основні причини виходу: дві пари поїздів на день виявилися надмірними, незважаючи на популярність маршруту. Поїзди часто курсували напівпорожніми, а витрати на експлуатацію та доступ до української інфраструктури залишалися високими незалежно від кількості пасажирів.
SKPL також планувала відкриття нового сполучення Сянок – Хирів у червні 2025 року, але після рішення української сторони скоротити маршрут до прикордонної станції Старява через міркування безпеки компанія скасувала ці плани, пише Віктор Гальчинський.
Маршрут Рава-Руська – Варшава продовжить функціонувати під управлінням польського державного оператора PKP Intercity. Новий поїзд, який почне курсувати з 15 грудня 2024 року, буде більш комфортним, але і дорожчим – вартість квитка практично вдвічі перевищуватиме ціну у SKPL. Зменшення пропозиції може призвести до нестачі квитків на популярні рейси.
Експерти зазначають, що без прозорих правил, конкурентного доступу та конструктивної співпраці з міжнародними партнерами, будівництво колій європейського стандарту 1435 мм в Україні може залишитися малоефективним, як це спостерігається на лінії #linia102.