Усі довіреності нотаріуси вноситимуть в єдиний реєстр

Кожен бажаючий має можливість перевірити нотаріальний документ, сканувавши QR-код.

Про це інформує Міністерство юстиції України, повідомляє DailyLviv.com. Кабінет Міністрів України затвердив постанову, підготовлену Міністерством юстиції, яка регулює Положення про Єдиний реєстр довіреностей. Документ створено з метою упорядкування процесу ведення та використання Єдиного реєстру довіреностей, що є частиною Єдиної державної електронної системи е-нотаріату.

У постанові визначені організаційні та процедурні аспекти функціонування Єдиного реєстру довіреностей, зокрема:

– порядок реєстрації довіреностей, їх дублікатів, а також припинення дії у Реєстрі;

– механізм перевірки реєстратором дійсності довіреностей і їх дублікатів;

– правила формування витягів про реєстрацію та витягів з цього Реєстру;

– порядок надання інформації з Реєстру реєстраторами, а також доступу до неї користувачами.

Також держателем Реєстру призначено Міністерство юстиції, яке відповідає за організаційні заходи, пов’язані з веденням та функціонуванням Реєстру, а також за його нормативно-правове забезпечення.

Нотаріус, виступаючи у ролі реєстратора, вносить до Системи е-нотаріату дані про довіреності та їх дублікати, одночасно завантажуючи їх скановані копії.

Це дозволяє кожній зацікавленій особі перевіряти нотаріальний документ за допомогою сканування QR-коду. Після сканування на мобільному пристрої через додаток Порталу «Дія» з’являється інформація про те, чи є відповідний документ у Системі е-нотаріату.

При наявності згоди хоча б однієї особи, зазначеної в нотаріальному документі, можна отримати його електронну копію.