Фото умовне/вулиця Шевченка
Під час дискусії «Твого міста» про безпечні дороги у Львові, яка відбулася 28 травня, учасники підняли питання недавно відреконструйованої вулиці Шевченка, де через значний ухил і пряму дорогу користувачі електросамокатів часто набирають високу швидкість і можуть ставатися ДТП.
Модератор зауважив, що на спусках користувачі розвивають високу швидкість, а на шляху – численні пішохідні переходи й виїзди з новобудов, і запитав, чи міська влада реагує на подібні ситуації та чи плануються додаткові заходи безпеки.
Директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило пояснив, що вулиці, які реконструювали останніми роками – Пекарська, Бандери, Шевченка – будувалися за принципом «вулиць для всіх».
«Шевченка – особлива. Через великий ухил, особливо на ділянці до перехрестя з вулицею Ярослава Мудрого, раніше там фіксували багато ДТП. Після встановлення адаптивного світлофорного об’єкта ситуація значно покращилася», – сказав він.
Він додав, що було б добре, якби велосмуга була ширшою, щоб краще розділити потоки велосипедистів і пішоходів.
Водночас депутат ЛМР і голова транспортної комісії Ігор Зінкевич вважає, що під час проєктування вулиці Шевченка про електросамокати просто не подумали:
«З велосипедами ситуація там значно краща, але самокати – інша історія. На мою думку, велодоріжками мають користуватися не всі без винятку. Наприклад, варто обмежити доступ до них для дітей до 12 років, або дозволити користування лише за наявності базових знань з правил дорожнього руху. Адже деякі електросамокати можуть розганятися до 60 км/год».
Він вважає, що зараз у випадку з вулицею Шевченка можна вжити простих рішень: встановити перешкоди або зробити з’їзди, які фізично не дозволятимуть набирати надмірну швидкість.
Олег Забарило додав, що у Львові є обмеження щодо швидкості електросамокатів: максимальна швидкість електросамокатів по місту обмежена 25 км/год, а в деяких зонах, які становлять підвищений ризик, швидкість знижена до 20 км/год, тобто в певних зонах швидкість автоматично зменшується.
До слова, нещодавно у Львові на перехресті вулиць Шота Руставелі та Костомарова у Львові сталася ДТП за участі двох легкових автомобілів. Після удару одна з автівок вилетіла на зупинку громадського транспорту та наїхала на 21-річну дівчину. Цей випадок – не поодинокий. Львів часто стикається з проблемою ДТП: аварії трапляються майже щодня, часто – у тих самих небезпечних місцях. Це піднімає питання не лише про відповідальність водіїв, а й про ефективність міської інфраструктури, освітлення, організації руху, а також про контроль і реагування поліції. Щоб почути експертні думки, знайти реальні рішення та порушити важливе питання безпеки на дорогах, медіа-хаб «Твоє місто» провів публічну дискусію.