фото умовне
На Львівщині розпочали будівництво другої в Україні залізничної колії європейського стандарту. Церемонія старту відбулась за участю директорки Європейської Комісії з транспорту Магди Копчинської. Про це заявив Міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба.
Колія буде проходити від кордону з Польщею до Скнилова поблизу Львова. На реалізацію проєкту Україна отримала перші грантові 73,5 млн євро від Європейської комісії.
«Такі ініціативи є складовою безпеки не лише України, а й усього Європейського Союзу. Кожне євро, інвестоване в транспортну інфраструктуру України, – це важливий крок для забезпечення стабільності і захисту кордонів ЄС», – наголосив Кулеба.
Протяжність нової євроколії складе близько 80 км. Завершення будівництва планується до кінця 2027 року. Проєкт є частиною стратегії інтеграції української залізничної системи в європейський транспортний простір, що сприятиме розвитку логістики, торгівлі та підвищенню мобільності.
В серпні відкрита перша сучасна євроколія між Чопом та Ужгородом, якою вже скористалися понад 9,5 тис. пасажирів, подорожуючи до Братислави, Кошице, Будапешта та Відня.
Також, окрім будівництва самої колії, у Львові заплановано створення нової транспортно-логістичної структури. Над концепцією транспортного хабу працює британська компанія Building Design Partnership Ltd у співпраці з Gleeds і PwC. Вони завершили перший етап планування та готують перелік інфраструктурних проєктів для залучення інвестицій.
Три стратегічні зони мають стати ядром нового хабу: район головного вокзалу, вантажний центр у Скнилові та вузол на Підзамчі. Очікується, що навколо нових залізничних вузлів з’являться склади, готелі та логістичні центри. Це не тільки створить нові робочі місця, а й стимулює економічний розвиток.
За реалізацію залізничної частини проєкту відповідає «Укрзалізниця».
Наразі в «Укрзалізниці» анонсували, коли розпочнуться будівельні роботи на вокзалі.












