Фото: lviv1256.com
Протягом останніх декількох днів у місті запроваджено тривалі відключення електричної енергії. Мешканці висловлюють занепокоєння через затори, не працюючі світлофори та відсутність розмітки в темний час доби. На найчастіші запитання про стан транспортної інфраструктури у таких умовах у коментарях відповів директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Олег Забарило.
Як тривалі відключення електрики впливають на роботу транспортної системи
Відключення електроенергії спричинили значне збільшення заторів у місті. Основним заходом для їх подолання є розвиток та вдосконалення громадського транспорту. Мешканці змінюють свій графік, обираючи новий час для поїздок або альтернативні маршрути. Це, своєю чергою, відображається на загальному рівні мобільності у місті.
За словами Олега Забарила, електричний транспорт у місті функціонує стабільно, незважаючи на періодичні відключення електроенергії в декількох районах. Нещодавно були проведені тести на ефективність різних систем, включно з електротранспортом.
«Останнє тестування охоплювало три трамвайні маршрути, які в основному з’єднують Личаківський район. Тестування проходило за умовного відключення електроенергії в цьому районі. Місто перевіряло можливість посилення існуючих автобусних маршрутів, які частково дублюють чи перетинаються з трамвайними. Також були запущені тимчасові дублюючі автобусні маршрути уздовж усієї довжини трамвайних шляхів, щоб мешканці могли ними користуватися під час тестування. Виявлено ряд проблем, над усуненням яких наразі працюють відповідні служби», – зазначає він.
Скільки світлофорів у місті оснащені автономним живленням
На сьогодні у місті 153 світлофорні об’єкти обладнані блоками безперебійного живлення, тоді як загалом функціонує 173 світлофори. Інші об’єкти живляться або від світлофорів першої категорії, або від генераторів сусідніх підприємств. Однак, як зауважує Олег Забарило, такий варіант не є надійним, оскільки не можна гарантовано сказати, чи бізнес увімкне генератор в критичний момент.
«Місто активно працює над дообладнанням інших важливих світлофорів блоками безперебійного живлення. Додатково на деяких об’єктах встановлюються сонячні панелі, що дозволяє продовжити роботу світлофорів під час відключень. Минулого тижня ми тестували відключення електроенергії з п’ятниці до неділі на світлофорних об’єктах. Це дало можливість виявити проблемні місця та виправити всі виявлені недоліки. Світлофори виявили хорошу роботу. За загальною статистикою, під час відключень критичних проблем не зафіксовано», – говорить Олег Забарило.
У місті наразі близько 20 світлофорів працюють за різними сценаріями. Частина об’єктів живиться від генераторів, і планується їх дообладнання блоками безперебійного живлення. Крім того, є світлофори, які належать приватним підприємствам, зокрема біля торгового центру «Спартак». Місто веде перемовини щодо їх передачі для покращення їх роботи і відповідно обладнання блоками безперебійного живлення. До цього моменту такі світлофори можуть функціонувати нестабільно.
Резервний рухомий склад громадського транспорту
Всі маршрути громадського транспорту оптимізовані для максимально ефективного використання наявного рухомого складу. Резерви існують, проте вони невеликі. Зростання населення призводить до збільшення кількості пасажирів громадського транспорту, тому місто не має можливості утримувати великі резерви.
За словами Олега Забарила, у випадку повного блекауту, коли електричний транспорт перестане функціонувати, ділова активність у місті ймовірно також знизиться, що негативно позначиться на кількості перевезень. Для таких випадків розроблені спеціальні сценарії дій.
Сценарій роботи громадського транспорту під час блекауту
Кожен трамвайний і тролейбусний маршрут має визначені пропозиції стосовно дій перевізника у разі змін:
- підсилення існуючого маршруту автобусним сполученням;
- запуск дублюючого автобусного маршруту, як це відбувалося під час тестування.
Згідно цих сценаріїв місто може випустити близько 50–55 автобусів. Кожен перевізник має чітко визначене завдання і знає, що у разі відключення або зупинки курсування певного маршруту він несе відповідальність за запуск дублюючого маршруту.
Наприклад, створюється новий тимчасовий автобусний маршрут №2, який повністю відповідає наявному трамвайному маршруту, за яким закріплене відповідальне перевезення. Цей підхід застосовують і до інших маршрутів.
«Коли на Сихові сталася зупинка однієї з тягових підстанцій, ми використали цю ситуацію для тестування нашого сценарію. Тоді восьмий трамвайний маршрут був замінений на аналогічний автобусний маршрут, а перевізник «Успіх БМ» суттєво укріпив роботу 53-го автобусного маршруту», – каже Олег Забарило.
Загалом розробляються комплексні сценарії роботи світлофорів, оскільки модель з блоками безперебійного живлення є оптимальною для нинішніх умов.
«У деяких районах можливі відключення електрики тривалістю до 6 годин. Після відновлення живлення блоки безперебійного живлення забезпечують зарядку акумуляторів, і світлофор продовжує працювати незалежно від наявності електроенергії. Це дозволяє водіям та пішоходам відчувати менший дискомфорт, оскільки світлофор функціонує як з живленням, так і без – що є особливо важливим під час погодинних відключень електрики», – додає Олег Забарило.
Також розроблено сценарії для тривалих відключень електропостачання – на кілька днів або навіть тижнів.
Глибший сценарій роботи світлофорів під час тривалих електродефіцитів
Місто не обмежується лише базовим сценарієм роботи світлофорів з блоками безперебійного живлення. Розроблені комплексні сценарії, які забезпечують стабільну роботу світлофорів навіть під час тривалих і масштабних відключеннях електроенергії.
У зонах, де можливі короткочасні відключення – до 6 годин, світлофори продовжують працювати завдяки акумуляторам, які заряджаються після відновлення живлення. Це дозволяє забезпечити безперебійну роботу світлофорів, за рахунок чого водії та пішоходи відчувають менше дискомфорту.
Крім того, передбачено сценарії для тривалого блекауту – на декілька днів або тижнів. У таких випадках батареї швидко замінюються: їх заряджають в декількох спеціально відведених місцях і оперативно доставляють до світлофорів. Під час тестування, коли світлофори було знеструмлено більше ніж на 36 годин, постійно моніторився стан батарей, і їх своєчасно замінювали.
Мешканці відзначають, що розмітка в деяких районах є практично невидимою, особливо в темряві. Яка кількість вулиць отримала нову розмітку цього року, а які ще не були відновлені?
Оновлення розмітки виконується районними адміністраціями. Кожен район має визначений бюджет на рік з можливістю отримання додаткових коштів. В межах наявних можливостей райони організовують нанесення розмітки.
«Насправді коштів на підтримку та нанесення розмітки недостатньо. Зазвичай основну частину розмітки наноситься навесні, далі поновлення відбувається лише там, де це найбільш необхідно. Щоб забезпечити якісне і постійне нанесення розмітки на всіх вулицях протягом року і гарантувати безпеку дорожнього руху, потрібно ще докласти чимало зусиль у фінансуванні та організації цього процесу», – підкреслює Олег Забарило.
Хто відповідає за регулювання руху на перехрестях під час аварійних ситуацій з світлофорами
Місто не залучає власних регулювальників, цю функцію виконує патрульна поліція. Її робота координується з відповідними службами для забезпечення безпеки дорожнього руху.
У разі отримання інформації про відключення живлення на ключових перехрестях із світлофорним регулюванням, патрульна поліція організовує регулювання руху.











