Міжнародний симпозіум за участю професорів та музикантів зі США, Німеччини, Швейцарії, Австрії, Італії, Польщі, Бразилії та України


 

Симпозіум “Ex umbra in solem”

Про загублені та віднайдені музичні архіви: їх доля, історії віднайдення та перспективи нових відкриттів

 

Програма
 

Четвер, 2 листопада 2017

Український Католицький Університет (Центр Шептицього)

 

13:00 Відкриття Симпозіуму: Привітальне слово Іван Духнич та Ангеліка Мотс.

13:30 Крістоф Вольф: Архів Берлінської Співочої Академії 18 років після знахідки в Києві: досвід і висновки.

14:00 Юрій Ясіновський: Маловивчені та невивчені українські архіви

14:30 Василь Кметь: Музика в манускриптах: досвід університетської бібліотеки

15:00 Любов Кияновська: Проблеми та завдання опрацювання музичних архівів і фондів у сучасній Україні

15:30 Перерва на каву

Паралельні секції

 

У тіні: втрачені документи – гіпотези та легенди

Сліди творів східноєвропейських композиторів у західних

16:00

Наталія Сиротинська:

Структурні особливості сакральної монодії в контексті літургійної функціональності (на прикладах 5ти-лінійних манускриптів).

Юрґен Вармбрун:

Дослідницька бібліотека інституту Ґердера та її музична колекція – віднайдені музичні рукописи з Центрально-Східної Європи у Марбурзькому замку.

16:30

Джойя Філокамо:

Зі співом хвали (лауда) назустріч смерті:

Загублена музика болонських смертників в період ранньо-модерної доби

Брет Верб:

Колекція Александра Кулісйєвича в Меморіальному музеї Голокосту, США.

17:00

Штефан Мюнніх:

Онтологія неіснуючого:

Способи збору даних про втрачені або частково втрачені музичні джерела на прикладі «Пісень Ґеорґе» оп. 3 & 4 Антона Веберна

Ірена Понятовська:

Всесвітня виставка 1900 року в Парижі. Рукописи польських композиторів.

18:00: Урочиста церемонія Відкриття Бібліотеки Вольфа та Віртуального музею класичної музики.

Перерва на каву.

П’ятниця, 3 листопада 2017

Центр Шептицького (Український Католицький Університет)

 

 

Довершення картини: нещодавно віднайдені джерела, що стосуються життя та творчості знаменитих, менш відомих та невідомих композиторів (частина перша)

 

Молода Галіціана (студенти та аспіранти)

9:00

Люк Дан:

Значення рукопису Фаша у ранній колекції хоралів Баха.

Тетяна Фішер:

«Білі плями» у творчій біографії Бориса Кудрика.

9:30

Сімоне Волтерз:

Виконання творів Крістіана Ґотфріда Крауса: квартет для гобоя, скрипки, фагота та генералбасу (1765) з архіву Берлінської Співочої Академії.

Петро Жеруха:

Алоїс Нанке: композитор та основоположник професійної музичної освіти у Західній Україні.

10:00

Франциско Хав’єр Лупіанез Руїс:

Нові відкриття творів Вівальді у Дрездені: тріо-соната RV 820, соната RV 205/2 та нова каденція Вівальді до анонімного концерту.

Олена Дамаскіна:

Палеографія українських Ірмологіонів 17 та 18 століть.

10:30: Перерва на каву

11:00

Томас Фрітч:

Йоган Крістіан Бах: квартети для Абеля, видатного виконавця на віолі-да-гамба.

Дарина Чамахуд:

Невідомі сторінки життя Якова Яциневича (відновлення біографії українського композитора за допомогою архівних записів).

11:30

Бернд Коска:

«Про польського Парнаса»: учень Баха, Йоган Філіп Кірнбергер, у Польщі.

Темур Якубов:

Сергій Борткевич. Opus 57 (реставрація композиторського задуму)

12:00

Тетяна Ренькас:

Дослідження Баха в Україні.

Олександр Хорольський:

Invocation à la Lumière. Піонери сучасної традиції віоли да гамба в Російській імперії та СРСР.

Перерва на обід

 

Довершення картини (частина друга)

Музичні джерела у Східній Європі до і після «залізної завіси»

14:00

Марко Беґеллі:

Новий погляд на відновлення останньої метастазіанської опери «Семіраміда».

Асім Келменді (нім.):

Ситуація з музичними творами у Південно-східній Європі до і після Холодної війни, особливо в Косово, наймолодшій європейській державі.

14:30

Девід Трiпет:

Неперейдений Рубікон: новий погляд на «Сарданапала» Ліста.

Наталія Кобрин (укр.):

Українська музична культура в Галичині: архівні документи та періодичні видання.

15:00

Дітмар Фрізенеґґер:

Скарби Мандичевського в українських бібліотеках.

Лілія Назар-Шевчук:

Доля тюремних та концтабірних музичних архівів галицьких композиторів-політв'язнів радянського режиму: Василя Барвінського та Бориса Кудрика

15:30: Перерва на каву

16:00

Агнєшка Звежицька:

Владислав Желенський (1837-1921) – новий погляд на композитора та його оперу «Гоплана».

Мирослава Новакович (укр.):

Австрійський композитор Алоїс Нанкe та його роль у реформування греко-католицької літургійної музики в 20-30-х роках 19 століття.

16:30

Костянтин Зенкін:

Забута музика Олександра Гречанінова для опери «Снігуронька» Олександра Островського.

Ольга Зосім (укр.):

Українські сакральні барокові пісні у зібраннях рукописів 17 та 19 століть в іноземних бібліотеках.

17:00

Марілія Капуто:

Ранні рукописи Рахманінова та подальші версії Другої сонати для фортепіано.

Олена Цибульська (укр.):

Зібрання рідкісних грамофонних записів у відділі музичних фондів Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського.

 

Вечірня програма на вибір (опера/філармонія)

Концерт з нововіднайдених хорових творів А. Нанке (19ст) о 19 год в Соборі св. Юра. Виконує молодіжний хор Тезе та хор Архикатедрального собору св. Юра.

 

Субота, 4 листопада 2017

Наукова Бібліотека Львівського Національного Університету ім. І. Франка

 

 

Work in progress: доповіді про нещодавні дослідження музичних джерел або документів, що варті подальшого вивчення

Музичні джерела, варті поглибленого вивчення та переоцінки.

9:00

Кармела Бонджованні:

Анонімна музична колекція у музичній бібліотеці Консерваторії Паганіні в Ґенуї.

Олександр Охріменко:

Середньовічний західноєвропейський респонсорій

з обкладинки «Курсу догматичного богослов’я»

9:30

Ольга Осадця:

Музичні зібрання у фондах Львівської національної наукової бібліотеки ім. Василя Стефаника: проблеми опрацювання, відновлення та каталогування.

Агнєшка Лєщинська:

Польські сліди в лютневій табулатурі Емануеля Вурстісена.

10:00

Юрій Медведик:

Джерела та розвиток української літургійної збірки «Богогласник» (18 століття).

Катеріна Шьонінґ:

Лютнева табулатура UKR-LVu 1400/I як підручнк учених-гуманістів: інтертекстуальний та міжкультурний аналіз рукопису.

10:30: Перерва на каву

11:00

Світлана Вавриш:

Музична колекція красічинського замку

Єва Бєлінська-Галас:

Несподіване відкриття манускрипту “Processionale” 1638 у бібліотеці Ельблонга..

11:30

Людмила Руденко:

Бібліотека хорової музики Київської духовної академії.

Адріана Кретковська:

Яка різниця між “passio” і “tragicomoedia”та що з цього випливає? Репертуар пасіонів монастиря Ясна Гура.

12:00

Лариса Івченко:

Музичне зібрання графа Олексія Розумовського

Анджей Едвард Ґодек:

Canto fratto в рукописах 18 століття:дослідження втрачених та віднайдених джерел григоріанського співу та поліфонічних композицій.

 

14:00-15:30 Круглий стіл на тему: Як вберегти архіви?”.

Оперна студія, Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка (мова спікерів німецька, буде синхронний переклад на українську та англійську).

Модератори: Любов Кияновська (Львів) та Анґеліка Мотс (Цюріх)

Доповіді:

  • Крістоф Вольф (Гарвард): Міжнародний музичний архівRépertoire Internationale des Sources Musicales” (RISM) як суспільне починання для того, щоб зробити недосяжні джерела доступними;

  • Отто Біба (Відень): Приватні музичні зібрання в Центральній Європі на початку 19 століття. Вибрані приклади їхньої історії та подальшої долі.

  • Гельмут Лос (Відень): Дослідження джерел як основа наукової музичної історіографії. Музичні праці 19 століття з огляду історичного джерелознавства.

16.00-18.00 Симпозіум у симпозіумі: Створення єдиного онлайн-архіву всіх українських музичних колекцій: від мрії до втілення.

Наукова Бібліотека Львівського Національного Університету ім. І. Франка

Модератор: Василь Кметь

Доповіді бібліотекарів та архівістів. Обговорення перспектив оцифрування українських бібліотечних фондів та включення українських каталогів у найбільші світові онлайн-ресурси музичних джерел (зокрема RISM).

 

20.00 Заключний концерт, Великий зал, ЛНМА ім. М. В. Лисенка

У концерті прозвучать твори, що були шедеври – загублені, віднайдені або ті, що мають бути заново оцінені. Серед учасників концерту хор Радуниця, оркестр барокової капели ЛНМА ім. М. Лисенка, заслужений артист України Дмитро Губяк (бандура), Ірина Кірчанова (фортепіано), Микола Тетюк (тенор) та Дмитро Микитин (фортепіано).
 

Неділя, 5 листопада 2017

 

9.00-12.00: Завершальна дискусія учасників Симпозіуму: підсумки та подальші дії.

Етнографічний музей (пр.Свободи 15)

Голова: Крістоф Вольф, Любов Кияновська, Василь Кметь та Анґеліка Мотс.